Jak pomáháme zasáhnout cíl – trénink a suplementace Michaela Strýce, reprezentanta České republiky v praktické střelbě

Fyzická příprava ve fitness a užívání doplňků stravy má široké spektrum uplatnění. Příkladem je námi sponzorovaný závodník v praktické střelbě Michael Strýc. Jak vypadá jeho trénink a suplementace v jednotlivých fázích přípravy na závody?

Praktická střelba je sport, kdy střelec řeší modelové situace, které mohou nastat v reálném životě. Michael v tomto sportu reprezentuje Českou republiku na celosvětových závodech – má za sebou už celou řadu úspěchů, vrcholem byla jeho letošní účast na největším světovém závodě Extreme EURO Open 2015, kde se z 241 závodníků umístil na krásném dvacátém prvním místě. 

 Další úspěchy v letošním roce: 

3. místě z 90 střelců na velkém evropském závodě v německém Philippsburgu

10. místo z 140 střelců Infinity Open - nejprestižnější Evropský závod

 

Praktická střelba vyžaduje, aby byl sportovec připraven na výkon hned v několika ohledech – síla, dynamika, výbušnost, rychlostní vytrvalost a schopnost okamžitě reagovat.  Prioritou v tréninku je dosáhnout co nejvyšší funkčnosti celého těla. Nyní si Michael dopřeje zasloužený odpočinek a regeneraci a v listopadu a prosinci zahájí přípravu na sezónu 2016 intenzivním silovým tréninkem. Ke slovu tedy přijde cvičení na strojích a větší váhy. V lednu a únoru se naopak zaměří na rychlostní vytrvalost, kterou pomalu začne doplňovat i tréninky střelby. V sezóně, která trvá od března do října, se Michael snaží posílit své slabší stránky a trénuje zejména výbušnost a dynamiku. 

K fyzické přípravě patří i správná výživa, která je patřičně doplněna vhodnými suplementy. Oblíbená značka je pro Michaela USN, která spojuje vysokou účinnost a kvalitu. 

 Příklad Michaelovi suplementace: 

 V přípravě:

  • Před tréninkem: BCAA + glutamin
  • Během tréninku: tekuté BCAA
  • Po tréninku: protein + BCAA + glutamin
  • Na noc: protein + glutamin

Dále vitaminy – B, C, D a minerály - vápník, hořčík, zinek. V období silového tréninku navíc také Tribulus, který Michael vysazuje, jakmile do tréninku zařazuje střelbu.

V den závodu: 

  • Před výkonem: BCAA + iontový nápoj
  • Během výkonu: BCAA + energetický gel + proteinové tyčinky + iontový nápoj
  • Večer po závodu: protein + glutamin

 

Média

Provozní doba

Po-Pá: 6.00 - 22.00 hod

So-Ne: 8.00 - 22.00 hod