O aminokyselinách

Obecně se jedná o jakoukoli molekulu obsahující karboxylovou a aminovou funkční skupinu, které jsou vázány na stejném uhlíkovém atomu. To je trochu biochemie. Vraťme se tedy k základu aminokyselin jako takovém.

Aminokyseliny jako takové se dělí na dvě skupiny, jsou to esenciální a neesenciální. Jednoduše řečeno, jedny si tělo dokáže vytvářet samo, ty druhé bohužel musíme přijímat v potravě, jelikož je tělo potřebuje stejně jako ty, které si tělo vytvoří samo. Bez aminokyselin by si tělo vedlo velice špatně, proto je důležité přijímat obě tyto skupiny aminokyselin.

Zdali tělo zatěžujete pravidelným sportem, tak to platí dvojnásob. Pokud tedy tělo vystavíte aktivitě, dochází k vyčerpávání glykogenu. Tělo pak čerpá energii z větvených aminokyselin. Zabránit tím můžete právě podáváním doplňků výživy.

V obchodech s výživou se můžete setkat buď s takzvanými BCAA, to jsou větvené esenciální aminokyseliny (L-isoleucin, L-leucin, L-valin), které tvoří významnou část všech aminokyselin tvořících svalovou tkáň. Jsou důležité především pro rychlejší regeneraci svalů, obnovení síly, nárůst nové svalové hmoty, a také pro ochranu svalů při aerobních aktivitách.

Na trhu jsou různé formy BCAA. Můžete si vybrat od kapslí, tablet, tekutých v ampulkách nebo asi nejpopulárnější instantní práškové, které si rozpustíte ve vodě a můžete je konzumovat během tréninku. Obecně se říká, že máte přijímat 4-6 gramů před tréninkem a to stejné i po něm. Je třeba zvážit to, jak máte také pestrou stravu, jelikož nějaké množství aminokyselin jíme denně v jídle. Proto je dobré si spočítat, kolik přibližně BCAA vaše tělo potřebuje, abychom pokryly denní příjem.

Provozní doba

Po-Pá: 6.00 - 22.00 hod

So-Ne: 8.00 - 22.00 hod